Teacher

Jonathan Cherry

Jonathan Cherry (ジョナサン・チェリー)

職位准教授
研究分野留学生の社会文化適応 (International Student’s Sociocultural Adaptation),学生のウェルビーイング (Student Wellbeing), Student Self-Esteem.
Intercultural Communication (異文化理解)
所属大学国際コミュニケーション学部 国際コミュニケーション学科,国際センター
大学院
担当授業大学Communication English Skills 3,4,5,6

English Listening and Speaking 2
AMUSE GLOBAL COMMUNICATION SPACE (GCS)

大学院
学位英国ダラム大学東アジア研究学科卒業(優等な教養学士Bachelor of Arts with Honors Chinese & Business Management, University of Durham, United Kingdom)
所属学会IATEFL International Association of Teachers of English as a Foreign Language

全国語学教育学会 (JALT, THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING)
日本大学英語教育学会 (JACET, Japan Association of college English Teachers)

最終学歴平成14年 英国ダラム大学東アジア研究学科卒業(優等な教養学士 Bachelor of Arts with Honors)
職歴平成18年4月~平成28年3月 株式会社シェーンコーポレーション入社 講師
平成27年4月~ 東京メモリアルクリニック勤務 講師
平成29年4月~令和4年3月 武蔵野学院大学専任講師
令和4年4月~ 武蔵野学院大学准教授
社会活動教会ボランティア、国民生活センター教師

令和5年4月、Hospitality English Workshop, Kimpton Hotel, Shinjuku, Tokyo.
令和6年2月、ドッグマラソン2024、Volunteer.

現在の研究テーマ学生のウェルビーイング, Student Wellbeing, Self-Esteem, Depression, Anxiety, Stress
研究紹介
There is increasing evidence that students, both globally as well as domestically in Japan, are struggling with their mental health and general wellbeing. My goal is to further deepen my knowledge of wellbeing among students in tertiary education. I am currently researching differences in levels of depression, anxiety, stress, and self-esteem between male and female students at MGU, as well as the reasons for those differences with an aim to understand better and help support students whilst they are at university.
研究キーワード大学生、ウェルビーイング、鬱病、不安、ストレス、DASS−21
主な研究業績

・A Study of Student Wellbeing Using DASS-21
DASS-21を使用した大学生のウェルビーイングに関する一考察 (『武蔵野学院大学研究紀要』第20輯、2023年)

・Sociocultural Adaptation Competency Amongst International Students from the People’s Republic of China at Musashino Gakuin University,
武蔵野学院大学における中国人留学生の社会文化適応能力について(『武蔵野学院大学日本総合研究所研究紀要』第17輯、2020年)

・A Study on the Acquisition of Japanese as A Second Language: In Case of An International Student from Kenya Akemi Iida and Jonathan Cherry,
日本語習得過程の一考察-ケニア人留学生の場合 -飯田 明美、チェリー・ジョナサン(『武蔵野学院大学研究紀要』第16輯、2019年)

・TOEIC Bridge at Musashino Gakuin University: Ongoing Development of the English Program,
Daisuke Hayashi and Jonathan Cherry,
TOEIC Bridgeの導入とその評価について(4)(『武蔵野学院大学日本総合研究所研究紀要』第15輯、2018年)

ホームページ
メールアドレスjonathan.cherry@u.musa.ac.jp

教員一覧へ戻る